onsdag den 23. oktober 2013

Biotob 6 Opgave

Mange børn interesserer sig for vejret, måne, sol, skyer men også regn. Hvor kommer regnen fra, hvir meget regn falder der i løbet af en regnvejrsdag osv.

Som pædagog skal man kunne svare på mange spørgsmål, eller i hvertfald have mulighed for at kunne finde ud af svaret og derefter svare på det. I denne opgave har jeg som skrevet tidligere tænkt mig at lave en hjemmelavet regnvejrsmåler og måle regnen.

For at få koblet lidt historie på, så børn bliver mere interesseret i det, vælger jeg at snakke lidt om skyer samtidig. Ved hjælp af skyer, er det mange gange muligt at se hvornår regnen kommer. eksempel nedenunder viser et par forskellige skyer og ved hjælp af tegningen, kan man lave det om til aktivitet, nemlig at se hvilke skyer der er på himlen idag.

http://www.skoven-i-skolen.dk/default.asp?m=17&a=2064

Til den aktivitet kan man dermed så lave regnvejrsmåler og sætte den et sted udenfor i institutionen og finde ud af præcis hvor meget det regner i løbet af en uge fx.

Det kan gøre ved simpelthen at tage en plastflaske og skære den over på midten, sætte streger ved hjælp af lineal og sætte den i jorden. Se billeder nedenfor:







Det er en god aktivitet som alle børn kan være med til og vil synes er interessant. Det er i hvertfald en ting jeg vil afprøve i min 3. praktik.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar