tirsdag den 8. oktober 2013

Biotop 6 - Naturfænomener

 Regnvejresmåler



Dette er en professionel regnvejrsmåler - min vil dog være hjemmelavet



 I min biotop 6 opgave har jeg valgt at vil måle regndråber - hvor meget regn der kommer over 14 dage her i oktober og vil gøre det igen i november.

Jeg snakker meget med børnene omkring efteråret og at det som regel betyder mere regn og at det bliver gråt udenfor. I den forbindelse vil jeg lave en regnvejrsmåler, for at kunne dokumentere om der er stor forskel på hvor meget regn der falder i Oktober samt de samme uger i november.

For at børn for en forståelse for netop dette projekt, er det vigtigt at de er med til at lave den, men lige så meget at de er med til at sætte den ud. Det vil blive en sport for dem, at se hvor meget regn der er faldet om natten og eventuel sammenligne dagene. Børnehavebørn er nysgerrige, og dem jeg kender inkl. mine egne børn er glade for naturen og et sådan projekt ville helt sikker være et hit.

Billeder kommer i løbet af ugen, det er meningen at målerne skal står i jorden fra på torsdag.

Hilsen Cecilia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar